Doorgaan naar hoofdcontent

Versier je haaknaald

Mijn zusje is echt een kunstenaar met fimoklei. Ze maakt geweldige patronen en prachtige sieraden. Met de meisjes ga ik ook wel eens los met fimoklei. We maken dan kleine bedeltjes of kralen voor een armbandje of sleutelhanger. De prachtige patronen die mijn zusje maakt zijn echter niet voor mij weggelegd. Zo'n nauwkeurig werk, dat is echt niets voor mij. Het vraagt veel te veel geduld en is te precies.
 
 

Laatst zag ik het leuke idee van Bees and Appletrees om een haaknaald te pimpen. Op een luie zaterdagochtend besloot ik het ook eens te proberen. Ik rolde een dun plakje, waarin ik de haaknaald rolde. Daarna beplakte ik het met dun gesneden plakjes van een rolletje dat ik had gemaakt van verschillende kleurtjes. Vervolgens moest ik de haaknaald nog even voorzichtig rollen om de plaklijntjes weg te werken. De haaknaalden (van aluminium) gingen gewoon mee de oven in, 30 minuten op 110°C, en zie hier het resultaat.

 
Het ziet er niet alleen leuk uit, de gepimpte haaknaald ligt ook heel lekker in de hand!


De decoratie van de potjes is gehaakt volgens de patronen uit Haken & Kleur.


 

Reacties

  1. Wat een leuk en handig idee, ze zien er bovendien erg leuk uit nu!
    Nog nooit met Fimo gewerkt, toch ook eens proberen in combinatie met een haaknaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan!! Dank je wel voor het meedoen aan de link party!
    Groetjes
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas