Doorgaan naar hoofdcontent

Babytruitjes

Zelf kleding maken doe ik niet zo vaak. Af en toe haak ik iets voor jongste, dat is qua formaat niet zo'n omvangrijk project en zij is vaak ook bereid om als paspop te dienen. Want tussendoor moet er vaak gepast worden. Voor mijzelf heb ik, met dank aan een aantal lieve lezeressen van mijn blog, inmiddels een aantal heel leuke patronen liggen om eens te proberen, maar ik heb de moed nog niet kunnen verzamelen om hieraan ook daadwerkelijk te beginnen.


Een babytruitje is wat dat betreft een stuk eenvoudiger en leuk om tussendoor te haken. Nu had ik er niet direct een bestemming voor, maar ik vond het patroontje zo leuk dat ik het niet kon laten eraan te beginnen.


Een tof patroontje wat lekker weghaakt.


Zo snoezig vind ik ze, in deze lieve kleurtjes.


Ik gebruikte het patroon van ByClaire, maar paste het iets aan.


In plaats van de halve stokjes die zij voor het rond gehaakte gedeelte gebruikt, haakte ik stokjes. Voor de afwerking vond ik het mooi als ook het halsje een randje van vasten kreeg en bij het roze truitje heb ik dit ook bij de mouwtjes gedaan, omdat ik dat mooier vond met de verhouding van de kleuren.



Reacties

  1. Wat zijn die truitjes heel mooi. Ik zoek voor mijn mini klaspopje nog een truitje, dus ga ik zeker de link eens bekijken.
    Fijn weekend, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Dat moet lukken, ik heb het boekje ook in mijn kast staan, dus zal ik daar even het patroon opzoeken.

      Verwijderen
  2. Dat zijn inderdaad hele lieve truitjes zeg, en je aanpassingen komen mooi uit zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kleine projectjes met snel resultaat zijn zo leuk om te maken. Deze zijn daar ook weer een goed voorbeeld van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. baby spullen zijn heerlijk om te haken, altijd schattig en het duurt niet zo lang!! en je hebt altijd wat klaar als er iemand zegt.. ik/mijn dochter/mijn kleinkind is zwanger...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige babytruitjes. Super snoezige kleurtjes. Ik ben op dit moment met mijn eerste kledingstuk bezig, een bolero voor mezelf. Ik ben benieuwd.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, snoezig is het zeker! Zal wel erg leuk zijn om te haken, dat neem ik onmiddellijk van je aan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel lief! Je zou bijna zin krijgen om zelf nog een baby te maken ;-) haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooierds! Ik hoop dat een inimini mensje ze kan dragen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatjes! Leuk gemaakt!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lieve babytruitjes! Ik ga deze week beginnen aan een babyjasje/vestje, ook uit het boekje van Claire. Voor mezelf ben ik vorig jaar begonnen aan het Alles is haken vest, maar heb hem niet afgemaakt.. Mij is het ook nog niet gelukt iets leuks/passends voor mezelf te haken. Misschien dat ik het over een tijdje weer probeer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schattige truitjes. Door de aanpassingen zijn de truitjes nog mooier dan ht origineel. Jammer dat de link op het blog van Claire naar het gratis patroon niet meer werkt. Dit lijkt me een leuk kraamcadeautje. Dat komt altijd wel eens van pas.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon