Doorgaan naar hoofdcontent

Fotoboek

Elk jaar maak ik voor onze meiden een fotoboek waarin alle hoogtepunten van het jaar komen te staan. De mooiste foto's worden uitgezocht, want ik maak er altijd te veel, zeker nu ik tussendoor ook veel foto's maak met mijn telefoon. Het liefst maak ik foto's met mijn spiegelreflexcamera, niet alleen van de meiden, maar ook voor mijn blog. Zo fijn vind ik dat om te doen, de tijd nemen om mooie plaatjes te maken. Eigenlijk zou ik me best nog wel eens wat meer willen verdiepen in fotografie, want ik weet zeker dat mijn camera veel meer mogelijkheden heeft dan dat ik er gebruik.


De afgelopen drie jaar maakte ik voor mijn blog alleen al ruim 3.000 foto's (aanstaande vrijdag is het drie jaar geleden dat ik mijn eerste blogbericht plaatste). Behalve dat een selectie van deze foto's op mijn blog wordt gezet, gebeurt er eigenlijk niets met al die plaatjes. Toen ik door Fotofabriek werd gevraagd om een fotoalbum te testen, hoefde ik niet lang na te denken over de inhoud ervan. Een fotoboek van mijn creaties moest het worden.


Nadat ik mijn keuze had gemaakt uit de verschillende fotoboeken en de software op mijn laptop had geïnstalleerd ging ik aan de slag.


Eerst zocht ik de foto's uit die in het album moesten komen en ik sorteerde ze per categorie. Dit doe ik ook altijd met de fotoboeken voor de meiden. Zo blijft het overzichtelijk en kan ik het album per gelegenheid of categorie vullen.


Fotofabriek biedt de mogelijkheid om een fotoalbum automatisch te laten vullen. En ook om de layout van het fotoboek op te leuken zijn er allerlei leuke tools. Wat ik erg prettig vond zijn de ruitjes die op de pagina's staan als je het boek aan het samenstellen bent, je ziet hierdoor heel duidelijk of alle foto's recht staan en of ze even groot zijn. Handig voor een perfectionist als ik.


Ikzelf vul mijn fotoboeken het liefst op mijn eigen manier, zonder al te veel poespas, dus ik maakte mijn eigen standaard sjabloon en vulde het boek met de geselecteerde foto's.


En al waren mijn foto's al vooraf bewerkt, soms was het toch handig dat ik in de software nogmaals foto's kon corrigeren.


Vandaag viel mijn Haak & Maak fotoboek in de brievenbus en wat ben ik er blij mee! Mijn eigen verzameling foto's gebundeld. Zo gaaf.


Liefst zou ik het hele boek hier laten zien, maar er staan ook al wat foto's in die ik de komende tijd nog wil gaan delen op mijn blog. Bovendien zou het wel een heel lang bericht worden.


Het boek krijgt een mooi plaatsje in de huiskamer, waar ik er regelmatig naar kan pakken om het door te bladeren of om mijn creaties met trots te kunnen te laten zien.


Deze blogpost kwam tot stand door middel van een samenwerking. 

Reacties

  1. Wat een leuk idee, een fotoboek met al je haakwerk.
    En ja, wat maken we een foto's he voor ons blog.
    Gefeliciteerd met 3 jaar bloggen. Ik lees je erg graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk, wat een tof idee! Erg mooi om zo je creaties terug te zien!

    Lieve-groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een tof idee! Digitaal en online is leuk, maar een fotoboek vast kunnen houden en door kunnen bladeren vind ik toch ouderwets prettig ;-) Ik denk dat ik je voorbeeld ga volgen! Dank voor de super leuke tip!
    Groetjes,
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee en het ziet er goed uit!

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi boek zo die ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow! Je kan terecht trots zijn, niet alleen op de schitterende foto's maar ook op de grote hoeveelheid knappe creaties! Fijn om dat eens allemaal samen te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto's zijn het en wat een mooi boek. Aparte editie erbij met patronen en je zal half nederland er een plezier mee doen. Geniet van al je mooie werkjes. Veronica

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf zo'n fotoboek met alle creaties! Kan me voorstellen dat het heel plezierig is om het boek door te bladeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een super idee en wat een leuke blog! ik volg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke manier om al je creaties bij elkaar te bundelen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een prachtig fotoboek, zo leuk om op deze manier een overzicht te hebben van al je creaties. Het boek ademt ook de echte "Daphne sfeer" uit. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gaaf fotoboek. Leuk idee en mooi gevuld. Echt een boek om regelmatig door te kijken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een super idee. Very stylish layout too. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon