Doorgaan naar hoofdcontent

Kaars

Met regelmaat probeer ik een berichtje op mijn blog te plaatsen. Een tijdje terug deed ik dat twee keer in de week, maar momenteel lukt het me niet vaker dan één keer in de week. Meestal doe ik dat op woensdag, ik ben dan vrij en heb de ochtend dan heerlijk voor mijzelf. Gisteren stond er iets anders op het programma. Jongste was na enkele voorrondes voorleeskampioen geworden van haar school en gisteren mocht zij namens haar school gaan strijden voor de titel van voorleeskampioen van de gemeente, bestaande uit 3 dorpen en 9 scholen. Van elke school deed er een kind uit groep 7 of 8 mee. Jongste vond het eigenlijk een beetje te spannend. Ze kan prachtig lezen, maar staat niet graag in de belangstelling en is best wel verlegen. Voorlezen voor een zaal met een paar honderd kinderen, leerkrachten en ouders was toch wel een dingetje.

Gisterenochtend was het zover. Het was een bijzonder leuke ochtend. Jongste straalde en genoot volop, enthousiast aangemoedigd door haar klas van maar liefst 46 kinderen, compleet met yell en spandoek. Het voorlezen deed ze fantastisch, van haar verlegenheid was niets te merken. Ze ging er niet met de winst vandoor, maar wat een overwinning op zichzelf! Apetrots zijn we op haar! Een klein beetje trots was ze zelf ook wel, al vindt ze dat lastig om over zichzelf te zeggen.

Mijn blogberichtje schoot er dus even bij in. Inmiddels is mijn weekend begonnen en is er weer wat tijd voor wat haakwerk en een berichtje op mijn blog. Een eenvoudige kaarsje deze keer. Ik kwam van die leuk potjes tegen bij HEMA met een kaarsje erin. Ze leken me nog leuker met een gehaakt jasje erom.
 
 
Met een restje Drops Cotton Light en een leren labeltje vind ik het echt een lief, klein cadeautje. Supersimpel en leuk om even snel tussendoor te maken.
 
Alvast een fijn weekend, met of zonder carnaval en waarschijnlijk tot volgende week woensdag. ;-)

Reacties

  1. Oh, keigoed van je kleine meid! Het is toch al héél bijzonder dat ze voorleeskampioene is van haar school?!! En dat ze dan die verlegenheid heeft overwonnen, knap van haar! Dat is weer een boost voor haar zelfvertrouwen!
    En dat kaarsenpotje ziet er ook superleuk uit. Door het hartenlabeltje is het zelf al een leuk Valentijnscadeautje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk en inderdaad altijd een goed kadootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo herkenbaar, mijn dochter was ook zo. Geweldig knap van haar, dat ze toch heeft doorgezet! Geef haar maar een groot compliment, dat heeft ze beslist verdiend.
    En je kaarsenpotje ziet er erg leuk uit, een lief cadeautje waar je vast wel iemand blij mee kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op Insta al gereageerd, maar hier nog even.....
    Dit is inderdaad een TE leuk klein lief kadootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je dochter mee mocht doen. Het zou voor mij ook niks zijn hoor om voor een volle zaal te moeten staan.
    Lief jasje om het potje. Het blijft een leuk werkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om jouw kind zo te zien groeien en een bijzondere prestatie te zien leveren. Dat heeft ze toch maar mooi gedaan.
    Het kaarsje ziet er met het gehaakte jasje en label echt mooi uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed van je dochter zeg... en een super leuk jasje voor de kaars, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om te mogen voorlezen voor zoveel mensen.

    Het omhaken van een kaarsje brengt me op een idee.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Daphne,
    Wat gaaf dat je dochter mocht voorlezen voor zoveel mensen. Al is ze niet met de winst naar huis gegaan, ze mag apetrots op zichzelf zijn ;-).
    Je kaart is echt leuk. Mooi met zo'n gehaakt jasje erom :-).
    Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  10. geweldig als je kind zoiets doet!!! tranen in je ogen van trots!
    kaars in potje ziet er inderdaad mooier uit zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O, wat goed van je dochter! Terecht om trots te zijn.
    Wat een leuk potje met zo'n gehaakt jasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er echt leuk uit! Zijn het gewoon vasten die je gebruikt hebt? En hoe heb je dat bovenste randje zo mooi gekregen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn inderdaad alleen maar vasten. Het bovenste randje ook. Zorg dat je haakwerk goed strak om je potje komt te zitten, dan ziet het er netjes uit en heb je geen siersteentjes meer nodig.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas