Doorgaan naar hoofdcontent

Twinkle twinkle little star

1 december was het gisteren. Een datum waar wij altijd naar uitkijken. Het is de dag waarop de eerste cadeautjes mogen worden gezocht in de door mijn zusje gevulde Adventskalender. En dat is er niet zomaar één. De kalender is gemaakt van koord en vilt in zoete kleuren en is een leuke blikvanger in de huiskamer.
 
 
1 december is ook de dag dat de eerste aflevering van de Noorse serie Kerst met Linus weer wordt uitgezonden op televisie, met elke dag een aflevering tot aan Kerstavond. Wij zijn grote fans van deze serie, waarin de aanloopperiode tot aan Kerstmis met prachtige verhalen in beeld wordt gebracht. De serie is grappig, soms heel herkenbaar en ook ontroerend. Jaren geleden kochten we de dvd-box van de serie en daar hebben we echt al jaren plezier van. Ik heb gezien dat de dvd ook nu weer te koop is en kan 'm van harte aanbevelen!

 
Hoewel we Sinterklaasavond nog moeten vieren, verschuift de focus langzaamaan naar Kerst en ben ik heerlijk bezig met het zoeken naar en uitwerken van leuke Haak & Maak-ideeën in het Kerstthema.
 
Zo vond ik op Pinterest het patroon van Xuabe Xuabe, de werktekening is erg duidelijk. Ik gebruikte dit patroon voor het haken van de sterretjes in lichtblauw, paars en twee tinten grijs.
 
 
De sterretjes wilde ik gebruiken voor een slinger, maar ik wilde eens iets anders dan sterretjes aan een gehaakt koordje. Ik bedacht dat ik de sterretjes ook aan een nylon koord kon rijgen, gecombineerd met kralen.
 
 
Ik sloot af met een knijpkraaltje. Helaas bleven de sterren en kralen niet goed op hun plaats zitten vanwege het gladde koordje, maar met een beetje sieradenlijm was dit zo opgelost.
 
En omdat ik niet alleen de serie, maar ook de tekst van de aftiteling zo mooi vind...
 
Soundtrack Kerst met Linus
 
 

Reacties

  1. Heel heel leuk gedaan en ik ben het eens met Kerst met Linus, wat een mooie serie! Dank je wel voor het meedoen aan de link party!
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Barbara. Tot en met de 24e kunnen we gelukkig nog genieten van Linus. En ook al hebben we alle afleveringen al 100x gezien, op schooldagen zijn de meisjes nu steeds netjes om 7:40 beneden. Ook handig. ;-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas